spookyMulder išče resnico

Dnevnikov kadilski pamflet

8.10.2007

cigaretna smrt 

Ko sem danes zjutraj v roke vzel Dnevnik, sem na vrhu prve strani pričakoval vse kaj drugega kot neko javkanje o tantalovih mukah ubogih preganjanih revčkov kadilcev, kjer so za popoln odmerek patetičnosti manjkali samo še zvoki kakšne violinske žalostinke.

Avtorica članka, ki jo v svoji “zlobno-namerni protikadilski gonji” sumim kot strastno kadilko, tako omenja “prezeble in zavite pregnance, ki se bodo zakajali pred službenimi vhodi in lokali“. Ja, to je res žalostno, vendar nič bolj kot takrat, ko smo v to bili prisiljeni MI, NEKADILCI, ko so se nam v lokalih zaradi dima solzile oči in so nas pekla grla, in smo bili prisiljeni iskati svežega zraka zunaj, ne glede na to, če so deževale ošpičene prekle! Je takrat na prvih straneh osrednjega dnevnika kdo pomislil na naše zdravje in počutje? Kadilci zagotovo ne, saj če jih ne briga, da s svojo razvado ogrožajo naše zdravje, takaj bi jih potem brigalo hladno vreme, ki smo se mu bili prisiljeni izpostavljati!

Avtorica članka nadaljuje z grožnjami o povečanju “prehladnih obolenj, gripe in pljučnic, več bo bolniških izostankov, ne le pri kadilcih, ampak tudi pri točajih, ki bodo morali streči na mrazu“. Seveda ob tem nek nekadilec ne bo niti pomislil, da je tudi sam kriv za morebitno povečanje tveganje bolezni že zato, ker kadi, saj to zmanjšuje njegovo odpornost, še predvsem kar se tiče dihalnih obolenj, saj cigaretni dim zelo učinkovito zavira telesne obrambne mehanizme, ki se nagajajo v pljučih. Glede izpostavljanja točajev mrazu pa kadilci zopet pozabljajo, da največjo nevarnost za točaje prenašajo predvsem oni sami s kajenjem, saj verjetno izbira med rakom na pljučih ali prehladom ne more biti neko resno vprašanje!

Najbolj me je nasmejalo avtoričino (ne)argumentiranje, da bo zaradi protikadilskega zakona “Veliko prisilnega zapečkarstva, stare družbe bodo razpadale in se delile.” Če je druženje ob cigareti zares edini razlog, da je neka klapa skupaj, potem je pa to zares uborno prijateljstvo. Kdo pa bi lepo prosim hotel imeti prijatelja, ki bi se odpovedal druženju zaradi cigarete? Ampak tudi to je verjetno eden od znakov, kako huda je cigaretna odvisnost, ko človek vse svoje življenje in socialno druženje očitno oblikuje okrog te kadeče se nikotinske palčke.

O zmanjšanju prometa v lokalih pa raje ne bi, saj je že iz izkušenj drugih držav, ki imajo dlje časa uveljavljene take (ali še strožje) zakone, razvidno, da njihovo gostinstvo še vedno funkcionira in da tudi kadilci še zahajajo v lokale, le da so se morali malce navaditi na dejstvo, da ni več sprejemljivo (sploh pa ni prijazno), če s svojim dimom posiljuješ tudi druge ljudi. Nekateri tega očitno niso zmožni pogoltniti in potem v dnevnem časopisju pišejo hujskaše pozive k uporu: “Abotno zategnjenim omejitvam kajenja se bodo gostinci in na ulice izrinjeni kadilci prej ali slej uprli z javnimi protesti na ulici. Ali pa se bodo prohibiciji umaknili v ilegalo.

A pri vsej stvari me še najbolj čudi, kako lahko tak članek pristane na vrhu prve strani ponedeljkovega dnevnika, kot da se ni ta konec tedna zgodilo nič bolj pomembnega in ažurnega? Potem pa že raje posežem po “uravnoteženem” Delu, kot pa da bi bral take kadilske pamflete!

  • Share/Bookmark
 

44 komentarjev »

  1. strojnik strojnik pravi

    Kot bivši kadilec lahko povem, da je prekleto težko nehati. Na komando bi rekel da nikakor. :roll:
    Ne strinjam se z napisanim, da se prej nikoli ni omenjalo moteče vplive na nekadilce. Sprejelo se je tudi zakone, ki se niso pravilno izvajali in kot je pri nas v navadi se je raje sprejelo novega.:???:
    Kelnerce se mi v celi tej zgodbi smilijo še najbolj, saj so to največkrat študentke, ki si tako služijo za študij in dejansko jih vidim prehlajene. Gosti lahko izbirajo, one ne.
    Na svoji strani sem napisal tudi opažanja, kako se kadilci upirajo zakonu, z vsemi močmi.:lol:
    Sam še vedno vidim resnico nekje umes in razumem oboje. :mrgreen:

    8.10.2007 ob 12:02 | #

  2. Dejan Kaloh Dejan Kaloh pravi

    @ strojnik: vse je v glavi… strinjam se pa, da je težko nehati, če si bil res hud kadilec…

    @ spooky: svetoven tekst – aplavdiram. Še več takšnih…

    8.10.2007 ob 20:01 | #

  3. Darja pravi

    Kadilcev je itak vedno manj… Sama sem zelo zadovoljna z novim zakonom. Končno lahko spijem kavo, ne da bi zraven pokašljevala, se solzila in lovila zrak. Imam toliko pravice do čistega zraka, kot kadilec do cigarete. S tem, da zrak je pač nujen za dihanje, kajenje je pa stvar izbire…

    22.10.2007 ob 09:52 | #

  4. Hotimir Hotimir pravi

    Dežela privoščljivih in revanšističnih slovenčkov, ni kaj. Mali, bedni, spizdeni, ki uživajo le v tem, če se drugemu kaj naredi ali se mu vzame. Beden zakon. Rekli so, da bodo z njim reševali življenja…malo morgen. Če bi hoteli reševati življenja, naj spravijo stanje v zdravstvu vsaj na raven, ki ga je imelo v SFRJ, ne da smo na repu Evrope, pacienti pa umirajo v čakalnicah-fuj. Če bi jih skrbela življenja, bi bilo zelo enostavno urediti varovanje in predpise za diskoteke, da jih ne bi polnili prek vseh meja. Za Lipo in Global bodo sedaj pošteni in sistemu všečni nekadilci dejali…hvala bogu, važno da se tam ne kadi… To je revanšističen in maščevalen zakon in tisti, ki ga odobrava je prav takšen. Zakaj se ne dovolijo prostori za kadilce???? Ni mi jasno… Mi lahko kak nekadilec to z argumenti razloži….verjetno zaradi tega, ker bi potem svoja nedolžna pljučka noter nosli tud nekadilci. Zakaj….ker je bilo vedno tako, ker je to del druženja. In druženje ljudi ni pogodu sistemu. Ljudi je treba jebat, jih učiti poslušnosti. Kar nasmihajte se nekadilci v pest, naskrivaj z iskricami v škodoželjnih očeh, ko gledate kadilce zunaj na hladnem :) vmes pripravljajo presenečenja tudi za vas…za vse

    22.10.2007 ob 10:27 | #

  5. spookymulder spookymulder pravi

    @Hotimir: Ne gre za noben revanšizem temveč za preprosto dejstvo, da ni prijazno, če se kajenje vsiljuje tudi nekadilcem.

    Oprosti, ampak če bi npr. jaz sedaj ob tebi zakuril žar, da bi se ti kadilo v obraz in ne bi mogel dihati, mar bi se ti to zdelo prav? Točno tako smo se namreč počutili nekadilci, ko smo hoteli v usta nesti košček hrane (ali pijače), pa nam je vse skupaj zagravžal oblak dima od sosednje mize.

    Ob izigravanju prejšnjega zakona je večino gostincev uvedlo zgolj “psihično” ločene prostore z napisi, kje naj se kadi in kje ne, kar pa začudoma ni prepričalo dima, da se ne bi preko cvetličnega korita ali odprtih vrat prikradel do nekadilcev.

    In kdo pravi, da se z novim zakonom ne dovolijo prostori za kadilce? Seveda se dovolijo, kadilnice namreč, ki so dejansko FIZIČNO ločene od nekadilskega prostora … na gostincih pa je, da jih postavijo, če tako želijo (oziroma finančno zmorejo).

    Ne razumem tvojega (ne)argumentiranja, ko dokazano škodljivost cigaret opravičuješ z naštevanjem vsega drugega hudega, kar nas ogroža na tem svetu? V tem vendar ni nobene logike, saj se potem tisti drugi prav tako lahko sklicujejo, da jim ni treba nič spremeniti, ker ljudi na drugi strani ogrožajo kadilci, in je krog popolne ignorance reševanja težav sklenjen. Kadilci se bodo pač nekoč morali sprijazniti z dejstvom, da je kajenje škodljivo, ne glede na vse druge škodljive stvari tega sveta.

    Glede omejevanja druženja pa zgolj to, da je sila žalostno, če je človekova edina želja po druženju vezana zgolj na kajenje. In brez skrbi, ko grem sedaj v lokal v mojih očeh ni prav nobene škodoželjnosti, temveč zgolj usmiljenje nad reveži, ki zaradi SVOJE RAZVADE IN ODVISNOSTI zmrzujejo na mrazu, ter po drugi strani sreča, da končno pijača in jedača, ki jo nesem v usta, nima okusa in vonja po prekajenem, da se mi ne solzijo oči in da me ne peče v grlu. Je to mar prevelika želja?

    22.10.2007 ob 11:32 | #

  6. Zokzel pravi

    Usmiljenje !! Nalepša hvala. Kako prijazno. Kakšni človekoljubi. Za pop…. Pa tista o nezmožnosti okušanja hrane, solzah in ostalem . Lepo prosim.. Licemerje na vrhuncu. Škodljivost cigaret za kadilce je, JE, dokazana, je pa moja izbira ali kadim ali ne in koliko ter na kakšni temperaturi. O raziskavah škodljivost pasivnega kajenja se pa da diskutirat. Seveda, smrad moti. In ja, nekaterim draži sluznico. Mene moti recimo to, da so v javnosti predstavljene samo raziskave ki so jih financirale farmacevske nadnacionalke. Drugih ne. Pa se jih da najti. Sicer je pa več kot očitno, da se vam, nekadilcem, sedaj godi kot svinjam v koruzi. In še to. Sploh se ne upiram zakonu. Se mu prilagajam. Očitno vam gre to dejstvo izjemno na živce. Drugače si ne znam razlagati takšno skrb.

    22.10.2007 ob 16:13 | #

  7. spookymulder spookymulder pravi

    @Zokzel: Daj, ko boš naslednjič zakuril raženj, se prosim z obrazom za nekaj minut zadržuj nad dimom, pa boš morda videl, kako se počutimo nekadilci v zakajenem prostoru. Ni mi potrebnih nobenih raziskav, da bi vedel, da ne morem več zdržati v prostoru, če me peče v grlu in se mi solzijo očesa (pa ne da bi imel občutljivo sluznico … moja sluznica je povsem običajna, vendar kot pri vsakem nekadilcu ni navajena na dim). In ne gre zgolj za gostilne, temveč tudi za uradna druženja, na katerih se je v (uradnih) zaprtih prostih kadilo, da nisem mogel zdržati več kot 10 minut, čeprav bi si to želel zaradi narave samega dogodka. Kdo je torej tu razdvajal družbo? In ne, ne bi rekel, da se mi sedaj godi kot svinji v koruzi, imam pa vsaj možnost, da si v kavarni ali pa na kakšnem srečanju ne dušim v dimu. Sem zaradi tega licemeren?

    Glede prilagajanja pa le to, da je vedno, ko prižgeš cigareto in je ob tebi nekadilec, on tisti, ki se mora prilagajati tebi! Do sedaj smo se bili prisiljeni prilagajati zgolj nekadilci, sedaj pa je očitno prišel čas, da se tudi kadilci počasi zavejo, da njihovo početje morda vendarle moti koga okrog njih in da bi bilo že iz povsem običajne uvidevnosti prav, da pomislijo tudi na nekadilce. Je to res preveč, kar zahtevam(o), ali pa je zgolj to (samo)priznanje za kadilce tako hudo?

    22.10.2007 ob 17:48 | #

  8. Fetalij W. Tyschew Fetalij W. Tyschew pravi

    lol, sploh nisem prebral članka, pa vendar sem pisal o podobnih stvareh (posledice vztrajanja na mrazu) :)

    http://fetalijtyschew.blog.siol.net/2007/10/22/bluz-za-kadilce/

    v debato s kadilci se pa res nima smisla spuščat, ker ne gre za to, da bi se jim jemale pravice, ampak so nekateri zgolj tako zasvojeni s kajenjem, da ne znajo trezno razmišljat in se branijo kot đankiji, ki jih terajo na odvajanje…

    22.10.2007 ob 18:16 | #

  9. Zokzel pravi

    Ah, daj, no, daj, Zasvojenost my ass .. So zasvojeni , seveda, smo pa tudi taki ki dnevno pokadimo 5-7 cigaret, nikoli ne kadimo v avtu, nikoli nismo kadili v družbi nekadilcev če je koga motil dim, zjutraj ne potrebujemo cigareta ob kavi ipd.ipd… In nikakor se ne nameravam odreči tem 5-7 čikov. Licemerni ste pa vsi tisti ki izražate skrb za moje ( naše ) zdravje . Če bi vas tako hudo skbelo bi podprli kadilske in nekadilske lokale. V kadilskih bi si hudi zasvojenci lahko zdravili dušo. Ah, ja , seveda, spet bi bili vsi kadilski. Lej ga vraga..Pretiravamo pa seveda radi vsi, a ne, recimo tista o jemanju pravic. Neumnost. Mogoče pravice do dela( natakarjev ki BODO zgubili delo) pa še za to ne vem če še obstaja v ustavi. Raženj.. primerjat s cigaretom.. Mislim… Itak je brezveze porabljat čas in energijo na to temo. Grem.

    22.10.2007 ob 20:11 | #

  10. spookymulder spookymulder pravi

    @Fetalij W. Tyschew: Bravo, zelo sem se nasmejal ob tvojem tekstu, ki bi ga opisal kot smrtno resno – huronsko zabavno. :grin:

    @Zokzel: Lahko da se ti zdi, da nisi zasvojen, vendar to najlažje preveriš tako, da se npr. en teden odpoveš kajenju. Če ti to uspe, potem ti zares verjamem, da si medicinsko čudo, ki očitno v možganih nima receptorjev za nikotin, kot vsak normalen človek in da se tvoj organizem ni privadil na redne doze nikotina, kot se to zgodi pri vsakem kadilcu. Veš, ni potrebno, da pokadiš celo šteko na dan, da bi bil zasvojen, ker stvar deluje tudi v veliko manjših količinah.

    Ampak mi ni potrebno verjeti na besedo – najbolje da sam poskusiš in boš videl. Če bi se ti bilo res tako lahko odpovedati cigaretam, pa zares ne vem, zakaj na tem vztrajaš, saj si že prej sam potrdil, da kajenje škoduje. Nemara se ne nameravaš odpovedati zaradi kljubovalnosti sistemu? Hm … potem si raje izberi kakšen boj, iz katerega boš lahko odkorakal kot zmagovalec, saj pri cigaretah vedno izgubiš, kajti če te ne premaga sistem, te bodo pa pokopale cigarete same. Ampak dobro, spet ti nekaj težim glede tvojega zdravja, ki bi moralo tako ali tako biti tvoja lastna skrb.

    Primerjave med ražnjem in cigaretami so ti pa lahko čudne samo in izključno zato, ker si navajen cigaretnega dima, tako kot bi se človek navadil tudi dima od ražnja, če bi vsak dan molel glavo nad njim, nekoga, ki to ne počne, pa dim, tak ali drugačen, preprosto moti in ovira pri dihanju, gledanju, požiranju itd. No, ne vem koliko let nazaj je, ampak če se morda spomniš, kako je bilo, ko si prvič dal v usta cigareto … zagotovo ni bil čisti užitek.

    22.10.2007 ob 21:16 | #

  11. Maatjazh pravi

    Pozivam vse kadilce, da na prihodnjih volitvah ne volijo za stranke, ki so jih izobčile iz družbe in izgnale iz lokalov na mrzle ulice. Ni namreč samo ta vlada dokazala, da posega v osebne svoboščine človeka, takšen diktat so podprle tudi opozicijske parlamentarne stranke. Volilna udeležba mora (!) zaradi nesposobnosti politikov, da bi našli ustreznejše rešitve za zaščito nekadilcev, še bolj past

    22.10.2007 ob 21:25 | #

  12. spookymulder spookymulder pravi

    @Maatjazh: Če prav razumem, pozivaš k bojkotu volitev in torej ne boš volil nikogar, ker so tako ali tako pozicija, kot tudi opozicija, podprli zakon. Odločanje na volitvah boš torej prepustil nekadilcem? Jaz se strinjam! :lol:

    Ampak šalo na stran … si kdaj, ko si prižigal cigareto pomislil tudi na nekadilce? Nisi, kajti če bi bil (skupaj z ostalimi kadilci) bili malce bolj uvidevni, takih zakonov sploh ne bi potrebovali, saj kadilcem nihče ne jemlje pravice, da kadijo, je pa zakon poskrbel za malce več njihove discipline (ker zaradi zasvojenosti samodiscipline ne obvladajo najbolje) ter tako poskrbel za pravice nekadilcev, ki so bili do sedaj ves čas v podrejenem položaju vsesplošnega družbenega sprejemanja kajenja.

    22.10.2007 ob 21:40 | #

  13. Zokzel pravi

    Dragi moj Spooky, jaz večkrat po nekaj dni ne kadim. Mi pač ne paše. Tako kot mi ne paše ( drugače nadvse ljubo mi ) pivo vsaki dan. Kljubovalnost sistemu ???!! To sem prerasel že pred mnogimi leti. Verjetno sem dobil vozniško preden si se Ti rodil. In NE, ne spomnim se kako je bilo ko sem dal prvo cigatero med zobe. Mislim da je bila smotka uvoženega tobaka. Ne vem. In moja samodisciplina je na nivoju. V vseh pogledih. Glede alkohola, cigaret, hrane ali pa sexa. Zdravje je pa ej oukej.

    23.10.2007 ob 00:54 | #

  14. spookymulder spookymulder pravi

    Potem ti pač ponavljam vprašanje, zakaj sploh kadiš, če lahko tako enostavno nehaš? Mi lahko našteješ EN dober razlog, da kadiš? Tisto, da ti zapaše, je pa samo ena od oblik odvisnosti tvojega telesa (ne gre namreč samo za fizično odvisnost, temveč tudi za psihično). Tako da razen kljubovanja zares ne vidim razloga, zakaj bi nekdo, ki lahko takoj preneha in premore toliko samodicipline, kot praviš, sploh hotel kaditi?

    Kar se pa tiče tvojega zdravja, ti pa priporočam, da se ne zanašaš samo na lastne občutke, temveč greš vseeno na kakšen kontrolni pregled. Videl sem že veliko kadilcev, ki so bili zdravi kot ribe, čez kake tri mesece jih je pa že pobralo. Pa ne, da bi kaj takega želel tebi, prav nasprotno, samo glede na vse tvoje besede zares ne razumem ZAKAJ KADIŠ oziroma zakaj ne želiš prenehati?

    23.10.2007 ob 13:41 | #

  15. Maatjazh pravi

    DRŽAVA, V KATERI ODVAJAJO DRŽAVLJANJE KAJENJA S POLICIJO, NI DEMOKRATIČNA.

    (Pojasnilo: sobotni policijski nadzor lokalov, v katerih so se kadile dišeče palčke.)

    23.10.2007 ob 13:55 | #

  16. spookymulder spookymulder pravi

    Država nikogar direktno ne odvaja kajenja, niti nikomur ne preprečuje, da bi kadil, je pa zgolj omejila in preprečila motenje nekadilcev in ogrožanje njihovega zdravja, saj so nas do sedaj kadilci SILILI, da smo morali dihati njihov dim.

    Tako kot npr. obstaja zakon (in nadzor), da se ob nočnih urah ne sme povzročati pretiranega hrupa, ki bi motil ostale ljudi, tako je sedaj tudi s cigaretami. Doma ali na cesti pa lahko še vedno mirne duše kadiš, kolikor te je volja, pa te zagotovo ne bo noben policaj s mahnil s pendrekom po glavi. :roll:

    23.10.2007 ob 15:17 | #

  17. Maatjazh pravi

    DRŽAVA, KI SKRBI ZA ZDRAVJE S SREDSTVI REPRESIJE, JE BOLNA.

    (Medtem ko zdravstveni sistem poka po šivih, krepi policijsko zdravljenje.)

    23.10.2007 ob 15:43 | #

  18. spookymulder spookymulder pravi

    Torej tudi ni prav, da se kaznuje ljudi, ki za volan sedejo pijani, ki se vozijo brez varnostnega pasu, ki med vožnjo ne prižgejo luči, ki vozijo prehitro, ki koga povozijo, v pretepu koga poškodujejo ali ubijejo, ki preprodajajo droge … ja, pa res, huda je ta tvoja logika, da so kadilci take svete krave, da lahko brez vsakih omejitev ogrožajo zdravje drugih ljudi (če jim že za sebe ni mar). :roll:

    Sicer pa, kot pravi že star pregovor: bolje preprečiti, kot zdraviti. Kje lepo prosim je logika, da bi v zdravstvu trošili milijone evrov, če lahko bolezni, povezene s kajenjem, v veliki meri odpravimo, ali pa vsaj omejimo, z zmanjšanjem izpostavljanja dimu tistih, ki ne želijo biti izpostavljeni (torej nekadilci)???

    23.10.2007 ob 16:34 | #

  19. Maatjazh pravi

    Novica leta: POLICIJSKI KORDON ZAŠČITIL GRUČO NEKADILCEV.

    (zdravstveno.varstvo.press)

    23.10.2007 ob 16:41 | #

  20. ponpet ponpet pravi

    če koga zanima, kakšni so ljudje, ki prepovedujejo kajenje, naj si o njihovih zgodovinskih vzornikih prebere tukaj

    23.10.2007 ob 16:46 | #

  21. spookymulder spookymulder pravi

    @Maatjazh: Verjetno niso novice leta, vseeno pa se bo ob njih morda kdo vsaj malce zamislil, namesto da se zgolj posmehuje:
    1. V EU ZARADI POSLEDIC KAJENJA NA LETO UMRE 656.000 LJUDI
    2. V EU ZARADI POSLEDIC PASIVNEGA KAJENJA NA LETO UMRE 79.000 LJUDI
    3. V SLOVENIJI ZARADI POSLEDIC PASIVNEGA KAJENJA NA LETO UMRE 300 LJUDI (več kot v prometnih nesrečah!!!).

    Hja, ob takih “genocidnih” številkah bi bil policijski (ali pa celo vojaški) kordon več kot upravičen. :twisted: Ampak mislim, da kadilci vseeno premorejo toliko pameti, da bodo uvideli nesmiselnost kajenja. Vsaj upam.

    @ponpet: No, ko tako lepo kažeš slike nekega inkvizitorja in raznih diktatorjev, si pozabil omeniti, da so njihove prepovedi služile ideološkim vzgibom, med tem ko so dandanašnje prepovedi izključno posledica zavedanja, kako cigarete škodujejo zdravju.

    Si se kdaj vprašal, kdo največ promovira kajenje? Proizvajalci cigaret vendar! In zakaj? Izključno zaradi zaslužka, četudi na račun zdravja svojih uporabnikov. Mogoče bi bilo prav, če bi se spustil tudi v preučitev, kako so ameriške tobačne tovarne dolga leta zavestno zavajale javnost, da cigarete niso škodljive, čeprav so že takrat dobro vedeli, da povzročajo številne bolezni. Kdo je torej potem tu negativec?

    In če si pogledaš zgornje številke, koliko ljudi umre zaradi cigaret, lahko razni inkvizitorji, nacisti, fašisti in drugi zgolj razdijo??? Hja, morda pa kadilci prav zaradi gostih oblakov dima tako zelo težko prepoznajo resnične negativce te dileme? :wink:

    23.10.2007 ob 17:19 | #

  22. ponpet ponpet pravi

    ah, hah. ja, tale prepoved pa ni ideološka, valda. misliš da histerična skrb za moje zdravje, ki jo kažejo kr eni, ni ideološka? da trenutna “kultura” ne časti zdravja natričert religiozno? na enak način kot inkvizitorji pravo vero in naciji pravo raso trenutni dušebrižniki častijo pravo zdravje (in so kot oni pripravljeni lagat in potvarjat dokaze).

    vse je škodljivo. in vsi boste umrli.

    in v taki klimi mi čisto nič ne zagotavlja, da se ne bodo dušebrižniki spravli še na kaj drugega.

    kot je večkrat napisal mr. Mojo – glede na to, da privoščljivo plešete, ko so prišli po kadilce, ne pričakujte da bo kdo jokal, ko bodo prišli po vas.

    23.10.2007 ob 17:30 | #

  23. spookymulder spookymulder pravi

    Pa koga sploh skrbi za tvoje zdravje? Zaradi mene si lahko v tem trenutku v usta stlačiš sto cigaret, če te je volja. :roll: Iz povsem sebičnih razlogov želim najprej poskrbeti za SVOJE zdravje, to pa seveda pomeni, da si bom želel omejitve za tiste, ki me ogrožajo. Ne vem, recimo, da bi ti nekdo grozil, da te bo zabodel – morda te bo, morda te ne bo, nikoli ne veš, ampak zelo verjetno boš šel na policijo in ga prijavil, da se zaščitiš. Enako je pri cigaretah.

    In če se čisto slučajno slepiš, da gre pri opozarjanju škodljivosti cigaret za neko zaroto, ti lahko iz prve roke (delam namreč v medicini) povem, da cigarete so škodljive, da je to dokazano in preverjeno in da o tem sploh ni več nobenega dvoma, razen morda ob samozanikanju kadilcev in želji proizvajalcev cigaret po zaslužku.

    Ja, res je, to še zdaleč ni edina škodljiva reč, ki smo ji izpostavljeni, ampak če gremo po tej logiki, je najbolj, da se izpostavimo kar vsem slabim možnim stvarem in na mestu umremo. :???: V zagovarjanju škodljive stvari z naštevanjem drugih škodljivih stvari ni nobene logike, saj gre za začaran krog, v katerem se nič ne spremeni na bolje. Recimo, če odkrijejo, da je otroška igrača vsebuje škodljiva barvila, ali naj rečemo, da je tako ali tako vseeno, ker nas obdajajo tudi druge škodljive snovi? :shock:

    In kot sem že rekel, nihče škodoželjno ne pleše (prav nasprotno pomilujem vse kadilce, ki morajo sedaj ZARADI SVOJE RAZVADE zmrzovati zunaj), sem pa seveda razumljivo vesel, da lahko sedaj pojem ali popijem kar sem naročil brez priokusa po prekajenem, da mi sedaj ni treba zapustiti družabnih dogodkov, ker bi me zaradi dima peklo grlo in bi se mi solzile oči in da lahko živim vsaj za odtenek bolj zdravo. Mar ni to moja osnovna pravica, ali pa morda zahtevam preveč?

    23.10.2007 ob 17:55 | #

  24. ponpet ponpet pravi

    - za moje zdravje (in za zdravje brata nekadilca) na javnih mestih so začel skrbet kr eni. pika.

    - gre za vzorec kontroliranja vedenja ljudi s prepovedmi. vedno so bile te prepovedi narejene z najboljšimi nameni. bolj kot so bile prepovedi absolutne, bolj dobro so prepovedovalci hoteli.

    - morda ti res ne plešeš, plešejo pa mnogi. tako da je tisti “nihče” v začetku zadnjega tvojega odstavka zgrešen.

    jebiga, pri nas so dosedaj kajenje na javnih mestih (kamor začuda spadajo tudi prostori zasebne gospodarske pobude) prepovedali inkvizitorski papež, pa nacisti in fašisti ter trenutna vlada (to ni kritika te konkretne vlade, sej bi isto nardila tud kera druga).

    23.10.2007 ob 18:08 | #

  25. spookymulder spookymulder pravi

    - in za MOJE zdravje ter zdravje vseh nekadilcev (nisi sam (z bratom) na svetu, čeprav vem da kadilci, ko prižgejo cigareto, ne pomislijo na nobenega okrog sebe).

    - najbolje da torej prepovemo vse prepovedi in bomo živeli v perfektni in absolutno svobodni utopiji popolnega kaosa

    - jaz nisem videl še nikogar plesati zaradi tega zakona

    - navajaš zgolj, kdo je prepovedal, pozabljaš pa, zakaj je kdo prepovedal in v tem je bistvena razlika. Ob dejanjih bi moral vedno pomisliti tudi na vzroke (in posledice), ampak očitno je to še ena stvar, ki kadilcem skupaj s cigaretnim dimom vedno uide v zrak.

    23.10.2007 ob 18:43 | #

  26. ponpet ponpet pravi

    no, naciji so kajenje prepovedal z istim izgovorom, kot ga navaja zakon danes. razlike ni nobene. tudi v propagandi ni bistvene razlike :)

    pa ne rečt, da so naciji sicer bed, so pa delal dobre avtoceste, pa mel visoko socialno varnost, pa skrbel za zdravje. je blo ljudem, k so take in podobne stresal, hitr žal …

    23.10.2007 ob 18:49 | #

  27. spookymulder spookymulder pravi

    O, pa je razlika, oni so to namreč delali zaradi ideologije, zdravje pa jim je bil samo izgovor. Pri nas pa zdravje ni izgovor, temveč glavni cilj in razlog (vsem tvojim pomislekom o globalni zaroti navkljub :roll: ). In brez skrbi, kadilcem se pri nas ni potrebno bati za življenje (razen zaradi lastne neumnosti), kvečjemu bomo morda komu rešili življenje, če se bo morda vendarle odločil pokaditi kakšno cigareto manj.

    Sicer pa, tako vlečenje vzporednic z naciji in podobno nesnago je povsem nesmiselno in čisti pesek v oči. Kdo je lepo prosim do sedaj zatiral pravice nekadilcev, vsakič ko je prižgal cigareto? Daj, prosim lepo, naslednjič, ko prižgeš cigareto, se malce ozri okrog sebe in pomisli, če je okrog tebe morda kdo, ki bo v tem vse prej kot užival. V čem je torej tvoja pravica, da ga nadleguješ in zastrupljaš s svojim dimom? Ima nemara tudi on pravico, da ti (oprosti izrazu) prdne v obraz, kadar se mu zljubi? Zares NEPRIJAZNO!!!

    23.10.2007 ob 22:14 | #

  28. ponpet ponpet pravi

    zgubu si me … pa zgrešu … ko smo pr globalnih zarotah pa pesku v oči pa “oni so sicer delal isto, sam mi to delamo čist drgač”, okej, jest več ne vem, kaj rečt. veliko zdravja ti želim. drži se :)

    24.10.2007 ob 00:11 | #

  29. spookymulder spookymulder pravi

    Tudi prav, samo mislim, da bi moral biti jaz tisti, ki bi ti moral želeti čimveč zdravja, tudi če ga ne maraš preveč. :wink:

    24.10.2007 ob 08:54 | #

  30. Mr. Mojo Mr. Mojo pravi

    @spookymulder:
    V vseh komentarjih, kjer se sklicuješ predvsem na neobzirnost kadilcev, manjka en bistven element. Nihče te namreč *ne želi* posiljevati s cigaretnim dimom, Vse, kar bi radi, je kadilski lokal, v katerega ti ne bi bilo treba hoditi, in v katerem bi lahko v miru ob drinku prižgali cigaret. That’s all.

    24.10.2007 ob 12:20 | #

  31. spookymulder spookymulder pravi

    No prav, potem pa recimo primer kraja, kjer je samo en lokal, ki se odloči, da bo postal izključno kadilski. Kaj naj potem grejo nekadilci v tistem kraju? Naj država subvencionira odprtje in obratovanje še enega lokala za nekadilce? Ampak ta denar bi potem šel tudi iz davkov nekadilcev, ki bi na tak način subvencionirali razvado kadilcev. Se ti to zdi pravično? Bi ti subvencioniral kakšno od mojih razvad? :wink:

    Sicer pa, deljenje lokalov na kadilske in nekadilske sumljivo smrdi po segregaciji. Je to zares to, kar si želiš? Da bi se s kadilskimi prijatelji izoliral od družbe? Žalostno! :???:

    Sicer pa, če je zares tako zelo težko, da se za pol ure odpoveš cigareti, bi bilo morda prav, da se vsaj za trenutek zamisliš, kako kajenje upravlja s tvojim življenjem, če ti je pa tudi to vseeno, pa pač skupaj s kadilskimi prijatelji zberite denar in ga dajte lastniku vašega priljubljenega lokala, da vam zgradi kadilnico, pa mirna Bosna. :razz:

    24.10.2007 ob 15:35 | #

  32. Mr. Mojo Mr. Mojo pravi

    Če meniš, da če je v enem kraju en sam lokal, da je prav, da je nekadilski, se mi to zdi OK. Hitro bi se našel kdo, ki bi odprl še kadilskega.

    Glede segregacije – jaz je ne zagovarjam, ampak, če kot kadilec tako zelo smrdim nekadilcem, se želim izogniti nevšečnostim za obe skupini in se umakniti v lokal, v katerem ne bom motil nikogar. Sedaj pač s prijatelji sedim v nekadilskih lokalih, če tako želijo. In ne, ni mi problem sedeti pol ure brez cigareta, ni mi niti problem sedeti eno uro, problem mi je pa sedeti 5 ali 6 ur. Toliko namreč traja moj večerni obisk Orta, v katerem zapravim cca 50-60 EUR. Odkar je v veljavi zakon pa pač spijem en drink zunaj, pri drugem grem noter, potem se pa naveličam in grem domov. Z mano pa tudi večina kolegov, tudi nekadilcev.

    Proti kadilnici ne bi imel nič proti, če bi vanjo lahko nesel drink. Koga zakon ščiti s tem, da mi je to prepovedano? Zaradi mene lahko s frendom sediva celo noč v kadilnici in na izi pijeva.

    24.10.2007 ob 17:38 | #

  33. Mr. Mojo Mr. Mojo pravi

    Glede subvencij – valda di bi subvencioniral, sej subvencioniram marsikaj, od športnih dogodkov, ki se mi gabijo in s katerimi nimam ničesar, mladinske kulture, ki me neposredno ne zanima več, do študentskih kosil, ki jih nisem bil nikoli dležen. Prav tako sem zdravstvu soudeležen pri financiranju zdravljenja neprevidnih voznikov, alkoholikov, narkomanov, debelih, športnikov, hribolazcev, utopljenih neplavalcev in še bi lahko naštevali. Pa se zaradi tega ne sekiram, ker mi je jasno, da so tudi taka odstopanja potrebna za normalno delovanje družbe in ker mi to daje neko varnost, da če bom jaz kdaj nasrkal zaradi svoje neumnosti, nespretnosti ali razvade, da me družba ne bo pustila na cedilu.
    Glede subvencioniranja kadilskih ali nekadilskih lokalov, se mi zdi OK, da država promovira nekadilske lokale, full sem za to, da jih subvencionira, ali pa da obdavči kadilske lokale, in naj se glede na razliko v dobičku za kadilske lokale odločijo samo tisti, ki menijo, da to ustreza njihovim finančnim sposobnostim, klienteli, atmosferi, ki jo želijo ustvariti in podobno. Nikakor se mi pa ne zdi normalno stanje, da ne obstaja absolutno nikakršna možnost izbire.

    24.10.2007 ob 17:49 | #

  34. spookymulder spookymulder pravi

    Glede na tvoj opis, kako je novi zakon spremenil tvoje družbene navede, se mi zelo smiliš, da cigarete na tak način upravljajo tvoje življenje … ni namreč zakon tisti, ki bi bil v prvi vrsti kriv za vse kar si naštel, temveč je glavni vzrok tega TVOJA KADILSKA RAZVADA!

    Glede subvencij je pa seveda na tebi, da se odločiš, za kaj boš dal denar (in protestiraš proti tistemu, za kar nočeš dati denarja). No, jaz nočem dati denarja za subvencioniranje kajenje, ker me kot prvo moti, kot drugo je škodljivo in kot tretje je nesmiselno. Seveda sem pripravljen subvencionirati zdravljenje, ki ga boš verjetno potreboval zaradi kajenja, nisem pa pripravljen subvencionirati načina, kako do te bolezni prideš in v tem je razlika z vsemi subvencijami, ki si jih prej našteval. Če bi subvencionirali nekadilske lokale (in s tem posredno tudi kadilske) bi bilo to isto, kot da bi subvencionirali prostore, v katerih bi si narkomani vbrizgavali drogo. HALO?!?

    Glede dobička v lokalih sem pa že zapisal, da se mi zdi moralno sporno, da bi lastniki lokalov zavoljo dobička SPODBUJALI ogrožanje zdravja svojih klientov z uvajanjem lokalov za kadilce.

    Možnost izbire pa kot vedno obstaja, le prilagoditi se je treba tako, da ne motiš ostalih ljudi okrog sebe, kar kadilci do sedaj na žalost niso znali početi, drugače zakon sploh ne bi bil potreben.

    24.10.2007 ob 18:56 | #

  35. Mr. Mojo Mr. Mojo pravi

    Kako bi pa s subvencioniranjem nekadilskih lokalov posredno subvencionirali kadilske?

    Če dejansko misliš, da je zakon bil potreben zato, da kadilci ne bi motili nekadilcev, si zelo naiven. Malo poglej, kdo financira praktično vs protikadilske kampanje in kakšen neposredni profit ima od tega. Bruh.

    25.10.2007 ob 01:32 | #

  36. spookymulder spookymulder pravi

    He, he … no, kdo pa financira kadilske kampanje … in kakšen profit imajo šele oni od tega? :roll: Gre za stotine milijard evrov na leto. Čudno, da ti ob tem ne gre na bruhanje.

    25.10.2007 ob 08:32 | #

  37. Mr. Mojo Mr. Mojo pravi

    @ spookymulder:

    http://www.rwjf.org/programareas/grantlist.jsp?page=4&pid=1141
    Robert Wood Johnson Foundation (RWJF) je vir dobesedno stotin milijonov dolarjev za protikadilske kampanje, v njihovem odboru (board of trustees) so pa bivši in sedanji direktorji družbe Johnson & Johnson, ustanovitelj RWJF pa je prav ustanovitelj Johnson & Johnson.

    Družba Johnson & Johnson je od leta 2001 100-odstotni lastnik družbe ALZA, ki je edini proizvajalec Nicoderma (ki se trži tudi pod imeni Prostep, Habitrol, NiQuitin, Nicotrol, Nicorette in Commit, tržijo jih pa družbe GlaxoSmithKline (GSK), Aventis in Pfizer (http://en.wikipedia.org/wiki/Nicoderm).

    Prodaja nikotinskih nadomestkov prinaša več milijard USD letno, širjenje protikadilskih zakonov pa prinaša vedno več novih odjemalcev. Globalna prepoved kajenja bi tem družbam ponudila nekje med milijardo do milijardo in pol potencialnih strank, ki bi jim lahko prodajali nikotin po večkratni ceni, bili pa bi tudi oproščeni davka. Seveda ob protikadilskih kampanjah vztrajno bombardirajo tudi z reklamami za nikotinske nadomestke. Sedaj imaš reklame za nikotinske nadomestke na spletnih portalih, v zdravniških čakalnicah, včeraj sem jih videl tudi na sladkorju v kafiču, kamor sem zavil na kavo.

    Kadilske kampanje so pri nas že dolgo omejene, sedaj pa so tudi prepovedane. Nič narobe s tem. Poleg tega veliko večino denarja od prodaje cigaret vzame država, medtem ko pri alternativnih oblikah nikotina ves profit, razen ddv-ja poberejo farmacevti.
    Samo nehajmo se sprenevedat, da gre tukaj komurkoli za kakršno koli dobrobit državljanov.

    25.10.2007 ob 15:23 | #

  38. spookymulder spookymulder pravi

    He, he … prav zabaven si, ko takole naštevaš, kdo vse profitira, a ob tem pozabljaš, da je izvirni greh prav cigareta. Če se ne bi kadilo, ne bi bilo niti kadilskega, niti antikadilskega zaslužka. Tako pa zaradi cigaret našo družbo v rokah držita tako kadilski, kot tudi antikadilski lobij, milijarde evrov pa gredo dobesedno v zrak (in v roke brezvestnih kapitalistov). In tudi ti si eno izmed kolesij tega sistema, vsakič ko daš v usta cigareta. Huh, ob vsem tem je v bistvu najhujša ironija, da s svojim kajenjem spodbujaš tudi antikadilski lobij. Človek, to je neskončen začaran krog, ampak škoda, da ne vidiš, da se v bistvu bojuješ sam s sabo! :roll:

    25.10.2007 ob 15:35 | #

  39. Zokzel pravi

    Če se ne bi kadilo ne bi bilo protikadilskega zakona. Če se ne bi pilo, bi bila Štajerska in Dolenjska posejani z ogrščico in bi se vsi prevažali na biodizel.. Če bi se večno živelo pogrebna podjetja ne bi imala dela. In bi na mestih, kjer so sedaj pokopališča gojili ogrščico. Ah, moral sem, Spooky, ne boš imel zadnje besede .

    26.10.2007 ob 19:01 | #

  40. Maatjazh pravi

    Spooky, ti si en zelo zagrizen borec. Nič te ne premakne niti za ped. Mogoče ti sicer res ne bi škodovalo tu in tam prebrati, kaj ti je kdo napisal in se opredeliti do katerega od argumentov. Tako pa ponavljaš parole, ki so ti jih povedali, in nič drugega.

    Razvrščanje državljanov v skupine različnih kvalitativnih kategorij (eni so proglašeni za dobre, drugi za slabe – kot vprimeru kadilcev in nekadilcev), vnaša med ljudi dodaten razdor. Tisti, ki so proglašeni za boljše, postanejo praviloma nestrpni do slabših, a tudi obratno. Komu to koristi? (Nekaj komentarjev više ti je npr. Mr. Mojo že pomagal pri tem vprašanju.)

    Poznamo resnične zgodbe, ko so v kazenskih taboriščih določili paznike izmed zapornikov. (Ti, Spooky, najbrž ne boš dojel poante.) Ti “pazniki” so postali kruti in zatiralski do sojetnikov.
    Kar naenkrat so bili boljši in dobili so občutek, da imajo oblast. Na ta način so pozabljali, da so tudi sami še vedno jetniki.

    V primeru proglasitve skupine kadilcev za nezaželene osebe, je nekatere nekadilce, med njimi tebe, Spooky, močno privzdignilo. Postali so zadirčni in agresivni. To pa ni dobro, ker jim bodo ti isti proglasitelji kaj kmalu nadeli takšne ali drugačne nagobčnike. :wink:

    26.10.2007 ob 21:59 | #

  41. spookymulder spookymulder pravi

    @Zokzel: Če se ne bi kadilo, pogrebcem vsekakor ne bi zmanjkalo dela, bi ga pa verjetno imeli nekaj manj, tako kot bi bilo manj takih žolčnih debat, kot je tale. No, za slednje ne bi bilo potrebno prenehati kaditi, samo kadilci bi morali osvojiti malce bontona ter pogledati okrog sebe, preden prižgejo cigareto, da bi vsaj malce pomisliti na druge ljudi. Ampak sedaj smo spet na tisti debati iz Nikogaršnje zemlje “Ko je počeo rat!?!” :roll: No, mene ne zanima več, kdo je vojno začel, raje bi izvedel, kako se bo končala … vsaj upam pa, da bo konec tak, da bom lahko odšel v katerikoli lokal bom želel, pa se mi pod nos vseeno ne bo ves čas kadila cigareta. Upam in mislim, da ne zahtevam preveč.

    @Maatjazh: Ja, mea culpa, verjetno sem res en velik in zagrizen borec, ampak upam, da ne želiš s tem reči, da ti nisi? Dragi moj, vsakdo ki se zaveda nevarnosti cigaret, pa kajenje vseeno na tak ali drugačen način zagovarja, je zagotovo izredno trmoglavih in neomajen bojevnik.

    Jaz osebno ljudi nikoli ne razvrščam med slabe in dobre, poznam pa slabe in dobre navade (in razvade), ki jih počnemo prav vsi, opozarjanje na razvade, ki motijo druge ljudi, pa ljudi še ne naredi za slabe, niti ne gre za nestrpnost, temveč zgolj za povsem legitimno pravico do pritožbe. Po tvoji logiki bi lahko prav tako dejal, da s tvojim nestrinjanjem z mano namiguješ, da sodim v nižjo kvaliteto ljudi, pa upam in mislim, da to niso tvoje misli, kot tudi jaz nimam nič proti tebi osebno (imam pa nekaj proti tvoji razvadi kajenja).

    In ja, potem kadilci spet na plano privlečejo svoje “vele-argumente” o kazenskih taboriščih, pa izživljanjem in zatiranjem :roll: … si kdaj pomislil, da morda tudi sam zatiraš nekadilce okrog sebe, ko jih posiljuješ s svojim dimom. Mar ni tudi tvoje puhanje dima, ki ga potem morajo proti svoji volji vdihavati tudi drugi, znak občutka prevlade nad ljudmi okrog tebe? Hja, vsaka palica ima dva konca, le da jo včasih tako močno držimo, da vidimo zgolj enega. Drugič pač malce razmisli, preden začneš žugati s takimi nesmisli.

    In naj povem še enkrat: kadilci zame NISO nezaželene osebe, saj imam tudi številne prijatelje kadilce, je pa nezaželeno, če me kadilci posiljujejo s svojim dimom. Tako kot jaz druge ljudi ne posiljujem s svojimi slabimi navadami, tako tudi od drugih pričakujem, da tega ne počnejo meni. Če pa se to vseeno zgodi, je mislim da edino logično, da se nad tem pritožim, pa pri tem ne gre za nobeno zadirčnost, agresivnost, privzdignjenost ali še kaj temu podobnega, temveč zgolj za dejstvo, da tako kot imajo kadilci pravico kaditi, imam jaz pravico, da grem v bar (po moji izbiri) in tam nimam ves čas dima v nosu.

    Kje lahko najdemo kompromis? Upam da ne v ločenih barih za kadilce in nekadilce, saj bi v tem primeru verjetno izgubil številne prijatelje kadilce, ki bi raje šli v kadilski bar, kamor pa jaz pač ne morem iti, ker ne želim biti prekajena šunka. :wink:

    5.11.2007 ob 18:58 | #

  42. Maatjazh pravi

    Spooky, brez zamere, ampak tvoja izvajanja me spominjajo na pokvarjeno gramofonsko ploščo, ki venomer preskakuje na istem mestu.

    5.11.2007 ob 21:17 | #

  43. spookymulder spookymulder pravi

    Bolje pokvarjena gramofonska plošča, kot pa prekajena šunka! Bolje pokvarjena gramofonska plošča, kot pa prekajena šunka! Bolje pokvarjena gramofonska plošča, kot pa prekajena šunka! … :lol: :wink: :lol:

    5.11.2007 ob 21:28 | #

  44. žurbić pravi

    šunka LOL:lol:

    14.12.2011 ob 21:12 | #

Komentiraj

:mrgreen: :neutral: :twisted: :shock: :smile: :???: :cool: :evil: :grin: :oops: :razz: :roll: :wink: :cry: :eek: :lol: :mad: :sad:

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

RSS vir za komentarje. | TrackBack URL